AFCA Supportersclub vraagt zich af wat de toegevoegde waarde is van De Telegraaf als Official Mediapartner

De AFCA Supportersclub vraagt zich openlijk af wat de toegevoegde waarde van een Official Mediapartner is en wat je van deze samenwerking mag verwachten? De supportersclub vraagt zich af wat de toegevoegde waarde is van een officiële mediapartner. Het contract met De Telegraaf loopt tot medio 2023. ‘In onze ogen doet mediapartner De Telegraaf door hun berichtgeving alleen maar afbreuk aan onze mooie club’, zo valt te lezen op de website van de supportersclub. ‘De AFCA Supportersclub adviseert de Ajaxdirectie om goed af te wegen of je het contract met zo’n ‘onbetrouwbare’ partner moet verlengen. Wij zien namelijk niet hoe dit een positieve bijdrage aan onze club levert.’

‘Dat de media ons aller Ajax het gehele seizoen bekritiseerden om de prestaties in het veld – en een gebrek aan technisch beleid buiten het veld – is logisch. Het voetbal was dit seizoen gewoon niet om aan te zien’.

‘Naast de altijd kritische media, zijn er ook media die steevast nog een stap verder gaan. Die vinden het nodig om het op de persoon te spelen en onze club te beschadigen. Een lichtend voorbeeld hiervan is de zogenaamde Ajax-watcher Mike Verweij van De Telegraaf en diens collega, chef voetbal Valentijn Driessen. Met hun columns en podcasts hebben ze dit seizoen weer een belangrijke bijdrage geleverd aan de onrust binnen onze club. Ze maken gebruik van niet-integere leden van de vereniging Ajax die het nodig vinden om interne informatie naar beide heren te lekken’.

Is dat de rol en het nut van een ‘Official Mediapartner’, zo vraagt de AFCA Supportersclub zich af.

Related posts