Ajax en Ziggo gaan hun sponsorovereenkomst gewoon verlengen, zo verwacht Chris Woerts. De huidige verbintenis loopt tot medio 2025 en de telecomprovider zal volgens de sportmarketeer ook nadien op het shirt van de Amsterdamse club prijken. Daarnaast maakte Woerts bekend dat Ajax op korte termijn grote stappen gaat maken op commercieel vlak. Eerder meldde Arno Vermeulen tijdens de uitzending van Studio Voetbal dat Ziggo een ‘dreigement’ had uitgedeeld tijdens een gesprek met de Amsterdamse clubleiding. “Hij zat er weer helemaal naast. Ik moet hem weer corrigeren”, aldus Woerts. “Ziggo heeft inderdaad gesproken met Ajax vorige week in een regulier overleg. Als je kijkt wat er bij Ajax op commercieel gebied gebeurt, dan is Menno Geelen (commercieel directeur, red.) eigenlijk de enige die ongeschonden uit de strijd komt.”
Woerts denkt daarom ook niet dat Ajax iets te vrezen heeft op commercieel gebied en verwacht dat het voorlopig op dat vlak goed zal blijven gaan. “Deze week gaan ze nog een verlenging bekendmaken van een grote internationale partner”, onthulde hij. “Daarnaast komt er nog een grote internationale samenwerking bij en staat Ziggo gewoon klaar om na 2025 te verlengen.”
Zondagavond vertelde Vermeulen ook wat Ajax verdient aan de samenwerking met Ziggo. “Ze betalen negen miljoen euro per jaar. Daarnaast zijn er afspraken over premies, die kunnen oplopen tot drie miljoen euro. Per jaar zou je dus op twaalf miljoen euro uit kunnen komen”, legde de commentator van de NOS. Ter vergelijking: Feyenoord maakte onlangs bekend samen te gaan werken met MediaMarkt, dat verdeeld over drie jaar twintig miljoen euro in totaal zal overmaken.