Ajax heeft hoofdsponsor Ziggo langer weten te binden, zo maakt de club deze vrijdag via de officiële website bekend. De langlopende samenwerking is met twee jaar verlengd. Door de nieuwe deal is Ziggo minimaal tot en met 2025 hoofdsponsor van de club. Ziggo betaalt jaarlijks een vast bedrag van negen miljoen euro aan Ajax en maximaal twee miljoen euro aan bonussen.
Ajax meldt dat bij het partnership met Ziggo de focus blijft liggen op het bieden van exclusieve content op Ziggo Sport en het ‘bieden van voordelen voor fans van de club’. “Dit laatste wordt per direct geïntensiveerd via Priority; het nieuwe klantprogramma van Ziggo en Vodafone. Via dit platform krijgen fans toegang tot bijzondere ervaringen bij Ajax en kaartenacties voor wedstrijden. Aan de overige voorwaarden en invulling van de samenwerking zijn geen aanpassingen gedaan”, zo klinkt het.
“Ziggo staat al sinds 2015 op ons shirt en je kunt gerust spreken van een partnership dat elk jaar beter en sterker wordt”, reageert commercieel directeur Menno Geelen op de clubwebsite. “We zijn Ziggo dankbaar voor de steun die ze reeds gaven en voor het vertrouwen in onze toekomst. Als we in 2025 terugblikken op 10 jaar hoofdsponsorschap, dan weet ik zeker dat we met voldoening terug zullen kijken op de sportieve successen die we deelden én op de manier waarop onze fans hebben kunnen profiteren van deze langdurige samenwerking.”
Marcel de Groot, directeur consumentenmarkt VodafoneZiggo, vult aan: “We zijn trots op de verlenging van ons hoofdsponsorschap en zien dat de aantrekkingskracht van Ajax alleen maar toeneemt. In ons nieuwe klantprogramma Priority zal Ajax dus een grote rol spelen, naast andere partners zoals Ziggo Dome en MOJO. We kijken er enorm naar uit om onze klanten de magie van Ajax te laten ervaren, op een nog grotere en betere schaal dan voorheen, met ticketdeals en allerlei unieke ervaringen.”