Ajax is achter de schermen druk bezig met het aantrekken van sponsors. Na de deal met Huawei is de directie tot een akkoord gekomen met Coca-Cola Enterprises Nederland. Het frisdrankmerk fungeert tot juni 2015 als ‘official supplier’.
‘Coca-Cola omarmt voetbal wereldwijd. De koppeling tussen beide merken is dan ook snel gemaakt”, reageert John Brands, Country Director van Coca-Cola Enterprises Nederland. ”We zijn er trots op dat de beroemde Ajax-jeugdopleiding kiest voor onze sportdrank Aquarius, om spelers energie te geven en bovenal hun vochtniveau aan te vullen bij het verrichten van topprestaties. We kijken uit naar een sportieve samenwerking.”
Ook Edwin van der Sar, directeur marketing van Ajax, is blij met de overeenkomst: ”Het is geweldig dat wij een grote naam als Coca-Cola hebben toegevoegd aan het rijtje van official suppliers. Op sportpark de Toekomst is Aquarius beschikbaar voor de jeugdelftallen en het vrouwenteam, bovendien is er voor alle elftallen water van Chaudfontaine. Aquarius is tevens als extra sponsor verbonden aan ons internationale jeugdtoernooi, de Aegon Future Cup. Met Coca-Cola is de Ajax’ sponsorpiramide verrijkt met wederom een prachtig A-merk.”
Tekst: Voetbalcentraal