Ajax overtrof verwachtingen Aegon

Ajax heeft de verwachtingen omtrent het sponsorschap met Aegon ‘enorm overtroffen’, zo weet Jan Driessen, directeur communicatie bij Aegon, te melden tegenover BNR.

‘Het is twaalf maanden in het jaar, wereldwijd en heeft alle deuren geopend’, legt Driessen uit. ‘Als je zegt dat je van Aegon bent in China, India of Brazilië: dan zegt dat heel weinig. maar als je zegt dat je de hoofdsponsor van Ajax bent, dan beginnen ze gelijk over Johan Cruijff en Marco van Basten.’

De goede verstandhouding kwam wel in gevaar tijdens de bestuurlijke crisis destijds bij Ajax. ‘De spanning liep op. Je kijkt naar de waarden die je in het contract hebt liggen. Er is zoveel geld mee gemoeid, maar als alle aandacht uitgaat naar wat er die avond op het parkeerdek plaatsvindt, dan gaat dat af van alle inspanningen die je doet. We hebben ook opgeroepen tot rust, maar nooit gekozen tussen partijen: dat kan je niet doen. Je moet elkaar respecteren in de rol die iedereen heeft’, aldus Driessen.

Ajax is momenteel op zoek naar een nieuwe hoofdsponsor omdat het sponsorschap met Aegon in de zomer van 2014 afloopt.

Tekst: Ajaxshowtime

Related posts