Ajax is op zoek naar een nieuwe shirtsponsor. Het contract met Aegon loopt af en maandag deed het gerucht de ronde dat KLM de nieuwe sponsor van de club zou worden. Dat ontkent sportmarketingdeskundige Frank van den Wall Bake in een interview met Metro.
“Ik weet namelijk met wie de club wél in gesprek is”, aldus Van den Wall Bake. De regerend landskampioen is een beursgenoteerd bedrijf en dat verplicht de club om direct op dergelijke berichten te reageren. Van den Wall Bake wil echter niet verklappen met wie Ajax om de tafel zit. “Maar denk aan een multinational uit de top 50. Nee, niet Shell. Maar er zijn er meer natuurlijk: Randstad, DSM, AkzoNobel. Maar die drie zijn het ook niet.”
De deal met Aegon levert Ajax tussen de tien tot twaalf miljoen euro op, per jaar. Het is niet bekend of Ajax met de komst van de nieuwe hoofdsponsor meer geld zal opstrijken. Het verzekeringsbedrijf verdwijnt in het nieuwe seizoen dus van het shirt van Ajax, maar blijft nog wel twee jaar als partner aan de club verbonden. Aegon is sinds 2008 de shirtsponsor van Ajax, maar wilde na enkele jaren al graag van de deal af.
Tekst: Voetbalzone