KLM als nieuwe hoofdsponsor Ajax blijkt ‘broodje aap’ verhaal

Even leek het erop dat KLM zich zou gaan presenteren als shirtsponsor van Ajax. Berichten hierover verschenen maandagmorgen in verschillende media op basis van een artikel op de website Ajax1. Het bleek echter om een ‘broodje aap’ verhaal van deze fansite te gaan. Een woordvoerder van KLM laat aan Luchtvaartnieuws.nl weten dat er bij KLM niets bekend is over sponsoring van Ajax.

Sponsoring van een Nederlandse voetbalclub lijkt voor de KLM, met een enorm hoge merkbekendheid in Nederland, onnodig. KLM heeft ervoor gekozen zich te associëren met de golfwereld door de Dutch Open te sponsoren. De maatschapij heeft haar naam sinds 2004 verbonden aan het golftoernooi, dat daardoor de naam KLM Open draagt.

De afgelopen jaren hebben wel steeds meer luchtvaartmaatschappijen zich als hoofdsponsor aan voetbalclubs gebonden. Daarbij gaat het met name om airlines uit de Golfregio. Voorbeelden zijn Emirates, dat onder meer Arsenal, AC Milan, Hamburger SV en Paris St. Germain sponsort; Etihad steekt geld in Manchester City en de naam van Qatar Airways prijkt sinds kort op het shirt van FC Barcelona.

Tekst: Luchtvaartnieuws

Related posts