Hoewel Feyenoord een hoofdsponsorcontract heeft met Fortis Bank Nederland, speelt de Rotterdamse club na de winterstop waarschijnlijk met de naam van Fortis’ verzekeringstak ASR op het shirt. De overheid maakte afgelopen week bekend dat de integratie van Fortis met ABN Amro wordt doorgezet, waarbij ABN Amro binnen de nieuwe bank het leidende merk wordt.
Die naam stond jarenlang op het shirt van aartsrivaal Ajax en wordt daarom door algemeen directeur Eric Gudde als ‘te controversieel’ beschouwd om een plaatsje op het shirt van derotterdammers te krijgen. “Dus zijn we nu op zoek naar een geschikte oplossing. De lijntjes zijn kort en waarschijnlijk wordt er eind november, begin december een definitieve beslissing genomen.”
De kans is groot dat ASR, dat snel door de staat zal worden verkocht, de mondelinge hoofdsponsorovereenkomst overneemt die Fortis Bank in september met Feyenoord sloot voor volgend seizoen. Het wachten is nog altijd op het op schrift stellen van die overeenkomst. “Maar dat gaat op korte termijn gebeuren,” verzekert Gudde.