Feyenoord directeur Chris Woerts vertelde woensdagavond tijdens een marketingcommunicatie bijeenkomst dat zijn club samen met Ajax en PSV op zoek is naar sponsorgelden, zo meldt Highlow. Of de achterban de steeds verdergaande samenwerking apprecieert? “De supporters moeten niet zo plattelands denken! We hebben het geld hard nodig en gaan dat op deze manier samen van de markt halen. Dat is mijn voorspelling voor 2007”, a;dus Woerts, die overigens zijn betoog begon door zich laagdunkend uit te laten over de stad waar hij op dat moment te gast was: Amsterdam. ,,Nu hebben we ook de zelfde sponsors als KPN, Tele2 of AD Sportwereld.” Maar samen de markt op gaan is wat anders, dan dezelfde sponsors hebben die zelf de club hebben benaderd of via de Eredivisie binnen zijn geloodst”.
Woerts wist te melden dat Ajax nog zo’n 50 miljoen aan reserves heeft door de beursgang, die zijn noodlijdende club niet heeft, terwijl ook PSV nog over liggende gelden bezit. In dat licht bezien, is het misschien toch niet zo vreemd dat menig marketeer zich woensdagavond eens achter de oren krabde. Sinds wanneer kun je PSV, Ajax en Feyenoord als eenheidsworst in de markt zetten?
Nederlands voetbal in 2008 terug naar Publieke omroep?
De grote man van de Rotterdamse voetbalclub had nog een voorspelling. Drie jaar geleden kochten Talpa en Versatel (nu Tele2) voor 82 miljoen de televisierechten van het competitievoetbal van Woerts, toen nog directeur van de Eredivisie. Binnenkort start de tender weer, zoals dat heet. “Ik weet nog niet of we dat weer via een veiling gaan doen, maar ik voorspel u, het bedrag komt dit keer boven de 100 miljoen uit.” Doet John de Mol weer een flinke graai in zijn geldbuidel, of gaat dit keer de publieke omroep door de knieën? Woerts glimlacht eventjes en zegt dan: “de publieke omroep wil het voetbal heel erg graag terug en we krijgen nu een andere regering.” Met andere woorden, Studio Sport brengt na drie jaar afwezigheid wellicht in 2008 alweer het Nederlandse voetbal terug op de publieke buis…
Bron: Highlow