Binnen- en buitenlandse media laaiend enthousiast over nieuwe derde tenue van Ajax: ‘Revolutionair!’

De lancering van het nieuwe derde tenue van Ajax is ook buiten de landsgrenzen niet onopgemerkt gebleven. Verschillende media, journalisten en bekende Nederlanders zijn razend enthousiast over het tricot van Ajax. De club bracht vrijdag met de lancering van het nieuwe tenue officieel een ode aan Bob Marley en zijn nummer Three Little Birds, dat geregeld in de Johan Cruijff ArenA te horen is. ”

Het nieuwe tenue geldt als tweede tenue voor Europese wedstrijden, naast het thuistenue. De strepen van kledingsponsor Adidas op de schouders zijn in het groen, geel en rood. Net onder de kraag is een subtiele verwijzing naar het wereldberoemde lied zichtbaar in de vorm van drie kleine vogeltjes die rusten op de Amsterdamse Andreas kruisen. In tegenstelling tot het eerdere gelekte shirt heeft dit shirt een v-hals. Dat het shirt in trek is bij de Ajax-fans bleek vrijdagochtend al snel, toen er een wachtrij ontstond om toegang te krijgen tot de webshop.

Sport, het Spaans-Catalaanse medium, schrijft ook over het nieuwe tenue van Ajax: ‘Het brengt een revolutie teweeg’

“Een fenomenale introductie van het shirt van Ajax”, aldus Erben Wennemars. “Ik moet het Ajax-shirt hebben”, twittert de Engelse ESPN-verslaggever Alex Shaw. “Er moet een petitie komen om clubs te verbieden om een derde shirt uit te brengen, met uitzondering van Ajax en Venezia”, voegt commentator en analist Matteo Bonetti van CBSSports eraan toe. Het derde shirt van Venezia kon eveneens op lovende woorden rekenen. Het shirt wordt gekenmerkt door de kleuren lichtblauw, zwart en goud. De club doneert bovendien per verkocht shirt vijf euro aan het goede doel.

Related posts

1 Comment

Comments are closed.