Volgens De Telegraaf wil Ajax de huidige begroting verdubbelen de komende jaren. Ajax timmert in Brazilië, Argentinië, Mexico en de Verenigde Staten flink aan de weg met advertenties. Ajax liet voor dinsdag een advertentie in de krant plaatsen waarbij in ieder land een andere speler van Ajax te zien was. ‘Weer een spraakmakende actie van de marketingafdeling van Ajax, die op volle toeren draait en keer op keer met verrassende acties komt om de club voor het voetlicht te brengen’, aldus Valentijn Driessen. Zo liet de afdeling van directeur Menno Geelen bij de Spaanse presentatie van Frenkie de Jong in juli bestickerde bussen in Barcelona rijden met de tekst ’Barça, geniet van de toekomst zoals wij dat doen’. Allemaal om te bewerkstelligen dat Ajax internationaal wordt gezien als een A-merk, volgens de Telegraaf-journalist. Uiteindelijk moet het helpen de begroting van de kampioen verder op te schroeven.
De 200 miljoen euro kan zelfs worden aangetikt, waardoor er sprake is van een verdubbeling van de begroting. ‘Dit hele internationale expansieverhaal heeft ook een keerzijde, een sportieve keerzijde. Hoe past de jeugdopleiding van Ajax hierin? Toch een van de belangrijkste pijlers onder de club. Blijft er ruimte voor zelf opgeleide spelers om zich bij Ajax te ontwikkelen en kansen te krijgen?’ Met die vraag besluit de krant het artikel.
Wat is het rustig hier op het forum .
Let maar op, vroeg of laat gaan die pisvlekken hetzelfde doen. Wat apen ze niet na? altijd een ordinaire koopclub met gearriveerde spelers, maar plots hebben ze het licht gezien met de jeugd want dat is kassa, zien ze bij Ajax.
De beste jeugdspelers van PSV zijn gelukkig afdankertjes van de Ajax-jeugd.. Bergwijn, Malen, Rosario..