UITLEG GRAAG!

Ik had er echt het volste vertrouwen in, dat het dit seizoen goed zou komen, het ouwe logo weer op ons shirt. De actie was nu uitgebreider en groter dan de vorige acties om het logo terug te krijgen, Heel Nederland is volgeplakt, overal zag je de posters hangen, in de stad, op tv, in New York, in LA, in schubbekutteveen, zelfs in kakkiestad…echt overal.

Aan de ouwe Shelltoren in Noord hing een spandoek met die ouwe erop, er was steun voor het logo op het allerhoogste niveau, in de personen van El Salvador en Sjaak ‘Paco’ Swart. Bovendien zit er een beter bestuur en directie dan bij de vorige campagnes, met Ajacieden-in-hart-en-nieren erin. Mensen die het wel snappen. Zo dacht ik. Klaarblijkelijk geldt ook hier: hoe langer men op het pluche zit, hoe minder verbondenheid men krijgt met de ‘gewone’ supporter. Om niet te zeggen dat ze blijkbaar gewoon schijt aan ons hebben. Ze schofferen ons en ik wil eigenlijk wel eens weten wie en waarom.

Toen gisteren het persbericht van Ajax en Adidas binnenkwam over het nieuwe shirt zakte m’n broek af. In een goed-nieuws-show werd gerept over: “Een prachtig klassiek shirt met oog voor detail en een knipoog naar het verleden”. Dat allemaal op een toontje waarmee doorgaans Noord Koreaanse nieuwslezeressen hun grote leider omschrijven (je weet wel: die kleine dikke midget). Welke knipoog naar het verleden bedoelden ze? Wat mij het meeste stoorde in het persbericht is dat er geen woord over het ouwe logo instond. Met andere woorden: het wordt doodgezwegen, we worden genegeerd. Vele supporters zijn er meer dan fulltime mee bezig geweest, de plakkers van de affiches hebben in sommige gevallen hun leven geriskeerd door te plakken op de zo’n beetje de moeilijkst bereikbare plekken, of in ronduit vijandelijke gebieden. Ongeveer 99.9% van de supporters was voor het ouwe logo. En die worden nou allemaal genegeerd en dus geschoffeerd. Waarom, bestuur?

Lees verder op: AFCA.nl

Related posts