Persbericht werkgroep klassieke logo

De actie om het oude logo in ere te herstellen is in volle gang. Eerder lieten wij al weten dat er tienduizend posters zijn gedrukt die het straatbeeld van Amsterdam gaan verfraaien. Inmiddels heeft de AFCA Supportersclub een persbericht naar buiten gebracht over de gang van zaken.

Geachte leden van de pers,

Via dit persbericht willen wij u laten weten dat de campagne ‘Geef Ajax z’n gezicht terug!’ die gestart is in 2005 weer hervat gaat worden. De initiatiefnemer van deze campagne is de werkgroep Klassieke logo. Deze werkgroep is opgericht vanuit de Ajax Supporters Delegatie, waarin de meest vooraanstaande Ajax groeperingen zijn verenigd.

Sinds de verandering van het Ajax-logo in 1991 hebben wij als supporters altijd een diepgekoesterde wens om het klassieke logo weer het officiële logo van Ajax te laten worden. Hiervoor hebben wij een aantal duidelijke argumenten, die wij communiceren via onze website Ajaxlogo.nl en Facebookpagina.

Aanstaande zondag 16 februari zal de herstart van de campagne ook in het stadion zichtbaar zijn, tijdens de wedstrijd Ajax- Heerenveen. Als supporters hebben wij zowel de Ajax Directie als de Bestuursraad van te voren geïnformeerd. Doelstelling van de campagne is om het klassieke logo weer het enige en officiëler Ajax logo te laten worden. Dit doen we doordat we het onderwerp op de agenda van de vereniging Ajax te krijgen, waarbij de leden hierover kunnen stemmen.

De campagne die deze week van start gaat, is de aanzet voor de campagne van de komende tijd. Wij hopen op de nodige aandacht vanuit uw kant de komende periode.

Namens de werkgroep klassieke logo

Met vriendelijke groet,
Sander Huisman vice-voorzitter en woordvoerder AFCA Supportersclub