Ajax voert eerste gesprekken met potentiële nieuwe hoofdsponsors

Het contract van Ajax met hoofdsponsor Aegon loopt medio 2014 af. Ajax heeft inmiddels de eerste gesprekken met potentiële nieuwe hoofdsponsors achter de rug. Dat meldt algemeen directeur Michael Kinsbergen tegenover de Ajax Business Associates. “Het lijkt me duidelijk dat we ons op een sponsor met internationale belangen richten. We hebben een lijst met mogelijke kandidaten samengesteld en daarmee zijn inmiddels de eerste gesprekken gevoerd. Daar speelt onze directeur marketing Edwin van der Sar een belangrijke rol in.”

Kinsbergen is sinds een halfjaar de algemeen directeur en moet er zorg voor dragen dat het goed gaat met Ajax. “Het wordt niet gemakkelijk om een fantastische partner als Aegon te vervangen, maar het zal toch moeten,” vertelt de baas van de club in ABA Today, een uitgave van Ajax Business Associates.

Kinsbergen heeft zichzelf ten doel gesteld een goede greep op de financiën te krijgen. Zodat Ajax totaal geen risico meer loopt, met welk beleid dan ook. Daarom is de jaarlijkse begroting ook gebaseerd op niet overwinteren in de Europa League. De miljoenen die de Champions League oplevert, vormen dan een leuk extraatje zonder dat de club ervan afhankelijk is.

Prijs seizoenkaart niet verhogen
“Verder vind ik het redelijk uniek dat we de prijs van onze seizoenkaarten niet verhogen. Dat is vijftien jaar niet gebeurd, maar past wel in deze tijd,” vindt Kinsbergen. “Vooralsnog proberen we onze financiën via andere kanalen te verhogen en niet via onze supporters. Heb ik persoonlijk een heel goed gevoel bij.”

Bron: AjaxLife

Related posts