‘Positie Jaakke dinsdag tijdens reguliere ledenvergadering ter discussie’

In tegenstelling tot het bericht van DS Weblog zal er vandaag geen ingelaste ledenvergadering plaatsvinden. Wel meldt ook Sportweek dat de positie van voorzitter Jaakke aanstaande dinsdag tijdens de reguliere algemene ledenraadvergadering ter discussie zal staan. Jaakke is naast voorzitter van AFC Ajax ook voorzitter van de Raad van Commissarissen van Ajax NV.

Jaakke werd in 2003, op voorspraak van oud-burgemeester van Amsterdam, Ed van Thijn benoemd tot voorzitter van Ajax. Daar waar Ajax volgens het beleidsplan een consistente aanpak nastreeft, nam hij sindsdien afscheid van de trainers Ronald Koeman, Danny Blind en Henk ten Cate. Ook technisch directeur Louis van Gaal diende zijn contract onder het bewind van Jaakke niet uit.

Opvolger
Ook over de opvolger van Jaakke is al nagedacht: De belangrijkste kandidaat die in de wandelgangen van Ajax wordt genoemd is Leo van Wijk, vice-president van Air France-KLM. Van Wijk is een geboren Amsterdammer en speelde vroeger in het tweede elftal van Ajax. Daarnaast is hij een jeugdvriend van Johan Cruijff; beiden groeiden samen op in Betondorp.